Blue Lagoon & Valetta Waterfront

Klockan 10 ringde alarmet på mobilen idag och då var det uppstigning då planen var att åka till Blue lagoon. Vi gick upp, gjorde frukost och åkte till affären och köpte frukt som vi hade med oss när vi jobbade på brännan.

Då vi var 6 personer så fick vi inte plats i bilen så vi beställde en taxi mot båten som skulle ta oss till comino där blue lagoon ligger. Dagen spenderades i solen med unospelande innan vi bestämde oss för att ta båten tillbaka.

Mot kvällen tog vi ännu en taxi mot Valetta då tanken var att äta gott. Vi bestämde oss snabbt för att ta oss till Waterfront som är lite av mitt nya favoritställe då det gäller att gå ut och äta. Idag delade jag och Niklas på en rockfish för ovanlighetens skull. Ni kanske kommer ihåg när jag skrev att jag hade ätit svärdfisk? Nu har jag testat på två olika fisksorter, riktigt stort!

Här har ni en rockfish, ser nästan lite giftig ut:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0